10 000 meter upp i luften ser jag allt så klart


I söndags lyfte flyget mot Stockholm, i tid och allt. Väl i framme i huvudstaden hoppade vi på pendeltåget för att ta oss till Solna och vårt hotell, där lärde vi oss att t-banan hade varit mycket smidigare och vi hade hamnat direkt vid solna centrum istället för att behöva gå den långa vägen från pendeln i spöregn. Upp på rummet med grejerna för att sen hoppa på t-banan igen, byta linje och sen hoppa på pendeln till Jakobsberg för att åka till mäklarn och skriva på kontrakt. Kvällen spenderade vi i hotellbaren med en öl o lite vin,  beställde hem fast and furious 5 till rummet men mannen somnade efter tio minuter. Väl spenderade 85kronor med andra ord.

Igår var vi uppe med tuppen igen och var till banken för att fixa med handpenning till lägenheten, sen gick vi en tur inne på solna centrum innan vi tog t-banan in till stan. Sprang runt en sväng, drottninggatan. Sergelstorg med mera med mera. Orkade inte turista så värst, spar det tills om två veckor, då har vi en hel vecka som vi kan strosa runt och inte göra någonting om vi så vill det.

Tokmysigt var det ialla fall, för jag hade ju sällskap av världens bästa. Nu längtar jag vansinningt mycket tills vi flyttar, ska bli spännande med något helt nytt. Ska bara se till att skaffa mig ett kickass-lokalsinne tills dess, för hey vad jag inte hänger med i kollektivtrafiken där borta!

Kan även tillägga att receptionisten var sjukt lik Anette Sundberg i Solsidan. En lite yngre variant då. Blev så full i skratt varje gång jag såg henne eller när hon öpnnade munnen. Jöss, Stackarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0