MADNESS


Garderobsrensning fo sho! Inför en flytt (och ny årstid) är väl ett av de bästa tillfällena för att rensa garderoben? Nu har jag rensat bort allt som har legat längst ner i lådorna och inte sett dagens ljus på det senaste halvåret/året.

Jag lider av svår separationsångest och tänker hela tiden "men den kan ju vara bra att ha", "jag kan ha den att träna i" och ett gäng andra ursäkter. Men let's face it, det kommer bara ligga där och ta plats och inte bli använt och inte tar jag väl på mig en sunkig gammal t-shirt till gymmet när det finns finare träningskläder som jag känner mig snygg och bekväm i, det blir man ju motiverad av.

Dessutom så är majoriteten av alla klädtrasor inhandlade på H&M och andra budjetkejdor, använda tills de tappat färgen och sömmarna har vridit sig åt alla möjliga håll och kanter. Välanvända med andra ord och det svider inte så mycket i varken hjärtat eller plånboken.

Snart är det höst och då vill jag ha nya fina kläder och uppdatera "min stil" lite. Är så trött på leggings och långa linnen så jag tror att jag spyr. Har ju faktiskt insett att jag får plats i byxor och jeans och det är ju fasen så mycket snyggare än ett par långkalsonger som visar minsta lilla skavank. Händanefter ska jag se till att vara lite mer praktisk och kritisk när jag handlar och inte köpa något som jag vet att jag egentligen knappt kommer använda. Vuxenpoäng!

Nej vet ni vad. Nu väntar en ny årstid (ganska snart), ny bostadort och en ny garderob. Can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0