Stockholm i mitt hjärta


Lökig tjej, efter att ha sprungit runt i sensommar-hettan, nere vid vattnet blåste det lika mycket som solen stekte, omöjligt att hålla koll på peruken.

I lördags bestämde vi oss för att ge oss ut på sightseeing i vår nya stad. Knallade runt i ett stekhett Stockholm i flera timmar, käkade pizza i gamla stan och dividerade om vad vi skulle göra härnäst. Andreas ville åka båt och jag ville till Gröna Lund, så vi kompromissade och tog Djugårdsfärjan ut till Grönan.

Självklart var det lördag, löningshelg, galet fint väder och massvis med folk. Minst 40 minuters kö-tid till varje åk-attraktion så det blev inget åka av. Istället molade vi i oss sockervadd, trängdes med folk en stund till och sen bestämde vi oss helt enkelt för att åka hem.

Efter att ha sprungit på stan i cirkus 6 timmar kändes det välförtjänt att få krypa upp i soffan och vila sina skavsårs prydda fötter. Det är inte lätt att vara turist ska jag få be att tala om!

Kommentarer
Postat av: Marina

gött!!! :D du vet, det gör jag inte alls. inte längre. det var faktiskt 1 år sedan jag bytte nu!!!

2011-08-30 @ 11:39:18
URL: http://rascacielo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0