söndagsträning


Tidigare idag blev det en promenad på drygt 5km. Så himla underbart med sol, synd bara att det var nollgradigt och blåste som bara den. Var ganska rödrosig om kinderna när jag kom hem.

Klockan tre hade även min kära pojkvän pt-timme på sats, så jag beslöt mig att följa med. Så medan han plågades (?) med diverse utfallsövningar och annat skoj, hoppade jag upp på elipsmaskinen och trampade iväg 60 minuter. Kan säga att det aldrig har hänt förut, tycker att det är så himla tråkigt och konditionen är sådär, så brukar ge upp efter 10-15 min. Men inte idag, idag hade jag bestämt mig för att stå kvar hela timmen och det gick bra, fram tills de sista 8 minutrarna, de ville liksom aldrig ta slut. Men skam den som ger sig. Och vips så hade jag motionerat 9km till!

N
u har laxen landat i magen och jag ska duscha och göra mig iordning innan det är dags att åka in till jobbet för personalmöte. Sen hem för att hetssova, imorgon ringer alarmet vid 04.30 igen!

Kommentarer
Postat av: heddashälsa

Wow, vilken bra söndag! Mycket träning och bra mat! :D



Glömt svara tidigare, ska börja plugga till hälsovetare i höst och det var det som var the topic under lunchen med mina neggo kollegor.

2012-02-26 @ 20:31:30
URL: http://heddashalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0