Allt för hälsan mässan 2011

I fredags var jag och svärmor på Allt för Hälsan mässan. Sjukt inspirerande med hur många spännande montrar som helst. Blossom höll i träningspass och Fredrik Paulún, Ulrika Davidsson och Anna Skipper (bland andra) bjöd på inspiration till köket.

Skaffade mig äntligen en prenumeration på ToppHälsa,( springer till tidningshyllorna så fort ett nyt nummert har kommit ut.) man fick 3 nummer för 69kr och en goodibag med lite smått och gott och är dessutom med och tävlar om en jacka från Didiriksson.

Gjorde en analys hos NuSkin (som svärmor förövrigt jobbar med) där jag chockades av mina otroligt låga halter av antioxidanter. Det var inte alls kul att ligga så långt ner på skalan, även om jag nu räknad med det då jag tokstressar på jobbet och har varit extremt dålig med maten senaste månaderna. Nu blir det skärpning!

Fick även en gratis massage på 10-15 minuter. Har gnällt över att min rygg har varit stel hur länge som helst och den där massagen var allt annat än skön. Men välbehövlig. Kände verkligen hur alla muskelknutar flyttades omkring i övre delen av ryggen. Massösen sa att jag borde få åtminstone en omgång till, så jag har nog inte överdrivit trots allt. Efteråt var jag helt groggy och skakis och fick huvudvärk. Igår låg jag i sängen hela dagen med en hejdundrande migrän och jag är i stort sett övertygad om att det berodde på massagen i fredags.

Hursom var ialla fall fredagen grym och det lär inte vara sista gången jag går på den mässan. Nästa gång kanske jag får några bilder därifrån. Så fort jag tog upp mobilen och skulle knäppa en bild kom det alltid någon ivägen eller så fick jag en knuff i ryggen. Resultatet blev en enda suddig bild på Anna Skipper.

Kommentarer
Postat av: sugarcoma

Sv: Nej jag vet, googlade det och hittade flera artiklar om att det gamla rönet om att fettet i ägg är farligt inte stämmer. Jag hade aldrig hört talas om att ägg var farligt förut så blev lite worried. Ser också att många träningsbloggare skippar äggulan så jag trodde jag hade missat något haha. Då kan jag fortsätta äta mina ägg utan problem. :)

2011-11-14 @ 13:15:51
URL: http://sugarcoma.shapemeup.se
Postat av: Alexi

Ååh den där mässan är himla mysig. Var där förra året med mamma som är känslig för det mesta. Massa gott att smaka på =p

2011-11-14 @ 20:50:38
URL: http://alexistraning.blogspot.com
Postat av: Mathea

re. se där ja! Härligt :) Vad gör du i stockholm nu då?

Ja tack, allt är bara bra här i Norge! :)

2011-11-21 @ 22:30:59
URL: http://lejonhuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0