lack of discipline

Igår hade jag ont i huvudet och magen hela dagen, hade noll energi och ville inget annat än att dagen skulle ta slut så jag fick gå och lägga mig (totalt bortkastad ledig dag). Åt faktiskt en semla, har inte ätit det på flera år och det såg ju såå gott ut. Men fan heller, det var inte alls gott och dessutom fick jag ännu ondare i magen och det resulterade även i att jag har himla ont i huvudet idag också. För man kan faktiskt bli socker-bakis!

Har ätit en bra frukost idag och tittat på gårdagens avsnitt av nyhetsmorgon och kvällsöppet då det än en gång debatterades om LCHF. Jag blir bara mer och mer irriterad för vare gång, folk är så trångsynta och har så mossiga åsikter så man blir mörkrädd. Men framförallt så är de ju så dåligt pålästa, när man äter LCHF så sitter man ju inte och slevar i sig biff med ett smörpaket till. Man FÅR äta grönsaker och bär, man kan till och med äta frukt (så länge man inte vill gå ner i vikt, då det innehåller mycket socker). Det är ju inte så att man äter smör och häller i sig en massa grädde, det handlar ju om att äta så ren, naturlig och oprocesserad mat som möjligt. Och såklart skippa allt socker och stärkelse. Sen när blev det mer okay att äta mat som består av en massa kemikalier och annat skräp, än ordentlig och riktig mat?

Bara som exempel så finns det väl många som äter kött, bearnessås, någon form av potatis (och kanske lite grönsaker till) när det vaknas helgmys. Äter du den maten LCHF-style så tar du ju bort potatisen och lägger till mer grönsaker istället. Det är ju inte så att du vräker på hela tallriken med bara kött och bea. Jag bara undrar hur det helt plötsligt kan vara farligt att äta köttbiten och den där feta såsen om du ändå hade tänkt att äta den med potatis till? Man lägger ju inte till en massa extra, man byter ju bara bort mot något bättre?

Jag följer ju inte alltid detta till punkt och pricka, men det är inte för att jag är skeptisk till det utan för att jag är ganska dålig på att planera(åtminstone de dagar jag jobbar) och har lite dålig disciplin. Men när jag  väl sköter mig så mår jag hur bra som helst och kan inte fatta att jag tryckt i mig en massa annat onaturligt skräp.

Kommentarer
Postat av: heddashälsa

Jag förstår båda sidor men även om man inte äter LCHF äter man inte heller bara onaturligt skräp ;) Ska kika in debatten på play!

2012-02-14 @ 14:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0